Odečty na podzim roku 2025 proběhnou současně s výměnou vodoměrů na přelomu měsíců října a listopadu 2025

.
V souladu s § 36 odst. 3 zákona č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích, tímto poskytujeme informace spojené s odběrem pitné vody.
Vlastník a provozovatel
Vlastník: obec Stašov
Adresa: Stašov 6, 572 01 Stašov
IČO: 00277401
Telefon: 461 729 298, 739 691 091
Email: stasov@stasov.cz
ID datové schránky nrfa5fn
Vlastník infrastruktury je zároveň jejím provozovatelem, má právo uzavírat odběratelské smlouvy a právo na úplatu za dodávku vody.
.
Kontakt v případě poruchy: pan Kuda Pavel 606 543 374
ODEČTY VODOMĚRŮ PROBÍHAJÍ VZDY V MĚSÍCÍCH BŘEZEN A ZÁŘÍ KAŽDÉHO ROKU.
V PŘÍPADĚ NEZASTIŽENÍ PRACOVNÍKEM OBCE JE POTŘEBA NAHLASIT AKTUÁLNÍ STAV NA OBECNÍ ÚŘAD.
V PŘÍPADĚ NENAHLÁŠENÍ STAVU VODOMĚRU BUDE ÚČTOVÁNA ČÁSTKA DLE PŘEDCHOZÍHO POLOLETÍ.
Porovnání všech položek kalkulace cen pro vodné a stočné za 2024 a dosažené skutečnosti v témže roce
.
Umístění vodovodu
Název přísl.obce: Stašov
Název části obce: Stašov
Název KÚ: Stašov
Systém vodovodu
Systém vodovodu v obci je samostatný. Do vodojemu o objemu 125 m3 natéká voda z vlastních zdrojů. Ve vodojemu dochází k desinfekci. Vhodné tlakové poměry v síti zajišťují 3 čerpací stanice.
Podrobnější informace o majetku a provozování lze nalézt v každoročním hlášení majetkové a provozní evidence.
.
Vymezení základních pojmů
Cena
kalkulovaná částka v Kč za 1 m2, kterou vyhlašuje vlastník vodovodu.
Odběratel
- vlastník pozemku nebo stavby připojené na vodovod nebo kanalizaci;
- u budov v majetku České republiky je odběratelem organizační složka státu, které přísluší hospodaření s touto budovou podle zákona č. 219/2000 Sb., ve znění zákona č. 492/2000 Sb.;
- u budov, u nichž spoluvlastník budovy je vlastníkem bytu nebo nebytového prostoru jako prostorově vymezené části budovy a zároveň podílovým spoluvlastníkem společných částí budovy dle zákona č. 72/1994 Sb. ve znění pozdějších předpisů, je odběratelem společenství vlastníků;
- u pozemků nebo budov předaných pro hospodaření příspěvkových organizací zřízených územními samosprávnými celky jsou odběratelem tyto osoby.
Odběrné místo
samostatný vodohospodářsky a prostorově uzavřený celek, do kterého odebírá vodu z veřejného vodovodu a z něhož vypouští odpadní vodu do veřejné kanalizace jeden zákazník. Každému odběrnému místu odpovídá jeden záznam v databázi odběrných míst provozovatele.
Provozovatel
provozovatelem vodovodu nebo kanalizace je osoba, která provozuje vodovod nebo kanalizaci a je držitelem povolení k provozování tohoto vodovodu nebo kanalizace vydaného krajským úřadem podle § 6 zákona 274/2001 Sb.
Směrná čísla potřeby
příloha č. 12 k vyhlášce č. 428/2001 Sb., kde jsou uvedeny údaje o roční potřebě vody podle jednotlivých druhů potřeby. Tato směrná čísla se použijí v případě, že není množství dodané nebo odvedené vody měřeno.
Smlouva
písemná dohoda mezi organizací a zákazníkem (provozovatelem a odběratelem) o dodávce vody z veřejného vodovodu včetně specifikace platebního styku.
Vlastník
právnická osoba, mající vlastnické právo k vodovodům ve smyslu zákona č. 274/2001 Sb.
Vnitřní vodovod
potrubí určené pro rozvod vody po pozemku nebo stavbě, které navazuje na konec vodovodní přípojky. Vnitřní vodovod není vodním dílem.
Vodné
částka v Kč za dodávku vody z veřejného vodovodu. Má jednosložkovou formu, která je součinem ceny podle cenových předpisů a množství odebrané vody.
Vodovodní přípojka
je samostatnou stavbou tvořenou úsekem potrubí od odbočení z vodovodního řadu k vodoměru, a není-li vodoměr, pak k vnitřnímu uzávěru připojeného pozemku nebo stavby. Odbočení s uzávěrem je součástí vodovodu. Vodovodní přípojka není vodním dílem. Definici uvádí § 3 odst. 1 zákona č. 274/2001 Sb.
.
Cena vody
Cena vody zahrnuje:
• Vodné – veškeré náklady spojené s výrobou a distribucí pitné vody
Cena je jednotná jak pro domácnosti, tak i pro ostatní odběratele
Cenovým regulačním orgánem v oblasti vodního hospodářství je Ministerstvo financí, které uplatňuje formu tzv. věcného usměrňování cen. Stanovuje závazná pravidla pro tvorbu a sjednávání cen.
Do takto regulované ceny lze promítnout pouze ekonomicky oprávněné náklady, přiměřený zisk a daň podle zvláštních právních předpisů. Tato regulace je stanovena rozhodnutím (výměrem) a je spolu s podrobnostmi o tom, jaké reálně vzniklé náklady naopak vůbec nelze zahrnout do ceny (např. penále, pokuty, reklama atp.), popsána v každoročně aktualizovaném výměru, zveřejněném Ministerstvem financí ČR v Cenovém věstníku.
Kalkulace ceny i Porovnání kalkulace se skutečností je zveřejňována dle podmínek legislativy na webu vlastníka
.
Uplatnění práv vyplývajících z odpovědnosti za vadné plnění dle reklamačního řádu V případě reklamace se postupuje podle reklamačního řádu. Reklamační řád stanovuje podmínky a rozsah odpovědnosti za vady poskytovaných služeb v souvislosti se zajištěním dodávky vody. Dále stanovuje způsob a místo jejich uplatnění včetně nároků odběratele, vyplývajících z odpovědnosti provozovatele